[Przepis redakcji] Dietetyczna pizza bez wyrzutów sumienia – dla pizza-łakomczuchów na diecie

Jak wiadomo, pizza jest jednym z najpopularniejszych i najpyszniejszych dań na świecie. Niestety, szczególnie ciężko jej się oprzeć, kiedy dbamy o sylwetkę i jesteśmy na niskokalorycznej diecie. Pizza jest bardzo kalorycznym daniem, jednak mam dla Was autorski “odchudzony” przepis na dietetyczną pizzę, którą osobiście uwielbiam. Ostrzegam : można ją jeść bez wyrzutów sumienia 😉

Do przygotowania ciasta potrzebujesz: 

  • dwie czubate łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • czubatą łyżkę pełnoziarnistej mąki żytniej bądź orkiszowej
  • 1/10 opakowania drożdży
  • szczyptę soli i cukru
  • 1/4 szklanki przegotowanej wody
  • płaską łyżeczkę oliwy z oliwek

 

Dodatki : 

  • własnoręcznie przygotowany sos pomidorowy ( przepis wkrótce)
  • szczypta oregano i bazylii
  • pół kulki mozzarelli o obniżonej zawartości tłuszczu
  • kilka pomidorów koktajlowych
  • garść rukoli lub świeżej bazylii

Pełnoziarnista mąka jest źródłem cennego błonnika, magnezu, fosforu i cynku. Pozytywnie wpływa również na przemianę materii, dlatego będąc na diecie i chcąc zgrzeszyć warto sięgnąć po zdrowszą wersję tradycyjnej mąki. Ponadto ta wersja ciasta jest idealna dla osób, które mają problemy z ukręceniem idealnego ciasta. To z mojego przepisu wspaniale się łączy i w zasadzie wyrabia samo. Do tego, jeśli jesteś miłośnikiem włoskich smaków i pizzy na cienkim cieście, wypróbuj ten przepis.

 

Przygotowanie : 

Drożdże dokładnie wymieszaj w przegotowanej wodzie i dodaj do mąki. Mieszankę dopraw solą i cukrem oraz dolej łyżeczkę oliwy z oliwek. Odstaw ciasto na 15 minut w ciepłe miejsce. W międzyczasie ustaw piekarnik na ok. 200 stopni.

Wrośniętą kulę rozwałkuj na cienki placek i wstaw na 8 minut do piekarnika. Po tym czasie udekoruj ciasto sosem pomidorowym,  połową kulki mozzarelli o obniżonej zawartości tłuszczu, dodaj pokrojone pomidorki koktajlowe i piecz przez kolejne 5 minut.

Po wyjęciu z pieca dodaj świeżą rukolę lub bazylię.

Pachnie pysznie – zajadaj i nie przejmuj się kaloriami.

Na zdrowie!

Rekomendowane artykuły